خدمات پست

یکی از وظایف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای زیرمجموعه استانی و هدایت مستمر آنها در اجرای سیاست­ها و برنامه‌های کلان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. یکی از این واحدها اداره کل پست استان اصفهان است.

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست ­ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت های فناوری ارتباطات، تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال 1366 در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آ ن رسماً در سال 1367 آغاز شد.

پست از مردمی ترین و قدیمی ترین سازمان های خدماتی است که وظیفه آن برقراری ارتباط است. ارتباط مردم با مردم ، مردم با دولت و برعکس، سازمان ­ها با  سازمان­ها و سرانجام ارتباط مردم وسازمان­های رسمی و غیر رسمی خارج از کشور در این زنجیره قرار دارند.

گستردگی حوزه فعالیت واحدهای پستی چنان است که خدمات پستی در اقصی نقاط کشور و در مناطقی که مردم از سایر وسایل ارتباطی محروم هستند عرضه  می­ شود. گسترش خدمات پستی با حذف مسافرت­های غیر ضروری نه تنها می­ تواند به سالم سازی محیط زندگی شهری و سلامت مردم یاری رساند بلکه می­تواند با صرفه جویی در اوقات مردم و کاهش هزینه­ های حمل مرسولات و کاهش هزینه­ های استهلاک وسایل حمل و نقل به اقتصاد کشور مدد رساند.

سایت رسمی اداره کل پست استان اصفهانhttp://www.esfahan.post.ir است.